איך נעבור את החורף בשלום ?

כמעט שיא החורף, הימים הכי קצרים בשנה. החושך המוקדם גורם לרבים מאתנו לחוש נטייה להסתגרות, דכדוך, ואפילו לדיכאון! ולמרות שלא קר רבים החולים… אז מה נוכל לעשות כדי להרגיש טוב ונעים?

צ'י קונג בחורף

על פי הרפואה הסינית, בחורף, מומלץ להקדים לישון. לשמור על הגוף, מכוסה ומחומם, כדי למנוע בזבוז של אנרגיה, שיכול להוביל לחדירת קור פנימה, שיגרום להצטננויות, היחלשות המערכת החיסונית ומכאן למחלות נוספות.

טיפול חורף:

צ'י קונג בחורף

תזונה – מומלץ לצרוך מזון חם, מבושל בישול ממושך על אש קטנה, כדי לאגור אנרגיה ולחזק את מערכת החיסון. כדאי להוסיף לתפריט היומי: תבשילי קדירה, דייסות, ומרקים. להשתמש במזונות בעלי אנרגיה מחממת, כמו למשל: אגוזי מלך, ערמונים קלויים, קטניות (שעועית שחורה), דגנים מלאים (שיבולת שועל, דוחן וכוסמת) ירקות שורש מבושלים, העשירים בסיבים תזונתיים ובמיוחד ירקות כתומים.

יש להימנע ממזונות מלוחים שאיכותם קרה, ולהגביר אכילת מזונות חמוצים ומרירים המכווצים ומניעים את האנרגיה פנימה. ולהימנע מתיבול חריף הגורם לפתיחת הנקבוביות וכניסת קור חיצוני.

שתייה – חשוב להקפיד על שתייה מרובה, רצוי חליטות צמחים עם קינמון, ג’ינג’ר, הל או ציפורן (ניתן לשים אותם יחד בקנקן, לשימוש רב פעמי במהלך היום, חוזרים ומוסיפים מים רותחים שוב).

תנועה – הנעת הגוף ותירגול קבוע יעזור להזרמת הגוף ולהזנת הצ’י (אנרגיית החיים). תירגול של צ’י-קונג, מעורר את כוח הריפוי העצמי הטמון בכל אחד ואחת מאיתנו. מחזק את היציבה, מגמיש את הגוף, משפר ריכוז, ממלא באנרגיה ומשפר את איכות החיים. יש לזכור שגם גופנו, כמו המים בחורף, קופא ונסדק אם לא מניעים אותו וכמו שנאמר בפתגם “מים זורמים אינם נעכרים”.

בנוסף ניתן לבצע עיסוי, בתנועות עגולות ונעימות שיסייע להזרמת הדם והאנרגיה בגוף ויתרום להרגשה טובה. נוכל לשלב קרם או שמן בסיס איתו נבצע את העיסוי, שמנים אתרים מחממים כגון: שמן פלפל שחור, שמן ציפורן, שמן ג’ינגר, שמן קינמון וכמובן שמן לוונדר המרגיע ומועיל תמיד.

רגש – החורף המיוצג ביסוד המים, בפילוסופיה הסינית, מאפשר לנצל את התקופה להסתגרות זמנית, להתכנסות פנימה, שוב לחוות מעין “חזרה לרחם”, לתקופת ה”מים” בחיינו. כמו הזרע הטמון בחודשי החורף באדמה… כשמתחת לפני השטח האנרגיה נצברת ונרכשת מחדש. אנו מתחזקים ונבנים מבפנים, במקומות הכי עמוקים. תקופה זו, תאפשר את הפריצה והפריחה עם בוא האביב.

יחד עם זאת, נוכל ליזום מפגשים אינטימיים, שעה של פגישה עם אדם קרוב או בילוי משותף יכול למלא את המצברים, לתת כוחות ולהפיג את התחושה שהחיים הנם רשימת מטלות שאיננה מסתיימת לעולם. אלו יסייעו גם הם להפיג את תחושת הדיכאון והכבדות וייתרמו לשיפור מצב הרוח.

על מנת לטפח את הגוף כחלק מהעולם הסובב אותנו, ניתן מקום לכל אותן תחושות ורגשות, מתוך ידיעה כי היום הקצר ביותר בשנה הוא גם היום האופטימי ביותר, אחריו מתחילים הימים שוב להתארך. בנוסף לכך, בדתות רבות חוגגים את חגי האור שבאים להקל על תחושות אלו ומזמינים גם אותנו להדליק את האור !

חג חנוכה שמח המשך חורף בריא וזורם לכולנו !

מוזמנים להצטרף לכיף שמחה והנאה להדליק את האור שבתוכנו בחנוכה

הבטיחו את מקומכם והזמינו מקום לחצו כאן

באהבה, רוני

Powered by WishList Member - Membership Software