איך נוכל לפרוח באביב?

איכות חיים בהתאמה לעונות השנה

שיא האביב, הימים הולכים ומתארכים, הכל פורח וקורא לנו לצאת החוצה! לפקוח את העיניים וליהנות. בתפיסת הרפואה הסינית, האדם הוא חלק מהטבע, כפי שלעונה אקלים האופייני לה, צבעים, ריחות, ותופעות שונות הנקלטות בחושינו – כך גם אנו, משתנים מעונה לעונה. איברים מסוימים נמצאים בשיא פעילותם בעונות השונות ובהתאמה לכך גם משתנים התחושות והרגשות.

על פי הרפואה הסיניתבאביב מומלץ לקום עם שחר, לצאת אל הטבע, לפזר את השיער ולהתחבר אל אנרגיית הצמיחה והגדילה הקשורה ליסוד העץ. בדומה לבמבוק, אשר לאחר תקופה של השתרשות וצבירת אנרגיה, פורץ באחת וצומח לגובה של עשרות מטרים ! כך גם אנחנו לאחר החורף בו נטינו להסתגר ולהתכרבל לפתע חשים פרץ של אנרגיה המביאה אותנו לתקופה של פעילות ועשייה.

באביב יש תחושה של רעננות, תקופה זו מקבילה לתקופת הנעורים, בה הכל נפתח, הכל מתגלה. יש תחושה שהכל אפשרי והשמיים הם הגבול או שאין גבולות והכל אפשרי. תקופה זו מזמינה אותנו להתחבר לתדר של העונה, לחזור ולעורר בכל אחד ואחת מאיתנו את שמחת הנעורים, את כל אותן תחושות של אנרגיה פורצת ויכולת אינסופית.

ביחד עם תחושות אלו עשוי להגיע גם הכעס, על המחויבויות, המגבלות, החוקים הקיימים.. כמו בנעורים זוכרים ? כמו בני ישראל היוצאים ממצריים…ולכן, על מנת לווסת את הרגשות ולאזן את הגוף מומלץ לבצע מספר דברים:

טיפול אביב – יוצאים ממצרים

איך נוכל לפרוח באביב

איך נוכל לפרוח באביב?

כל תהליך של שינוי מתחיל בעשייה פיזית. לא ניתן להישאר באותו המקום ולקוות שיחול שינוי כדי שיקרה שינוי צריך לזוז. לעשות דברים, לשנות, לבצע מעשים! רק אז ניתן יהיה לצאת ממקום העבדות למקום של חירות אישית:

ניקוי החמץ ברמה הפיזית זוהי תקופה בה אנו דואגים לנקות את הבית ואת פינותיו, לזרוק דברים ישנים ולפנות מקום לדברים חדשים: פינוי חפצים ישנים מביא התחדשות לחיים – בכל תחומי החיים  רק לאחר שפינינו מקום יהיה באפשרותנו להכניס אנרגיה חדשה, טובה יותר.

ניקוי החמץ– רגשות: כדי שהשינוי יהיה נקי יש צורך להשליך מאחורי הגב את הדברים המעכבים, זהו החמץ, החמץ שבלב: הכעסים, ההצמדות לזיכרונות העבר. חלק מהאמונות והמחשבות שאספנו במשך השנים לא מקדמות אותנו ולא מסייעות לנו אלא רק מעכבות וחוסמות אותנו. רק לאחר הניקוי והוויתור, נוכל לפסוע בדרך חדשה ונקייה בלי לסחוב על הגב מסעות כבדים שלא מאפשרים לנו להתקדם ולהמשיך לגדול ולהתפתח בדרך.

ניקוי החמץ בגוף– הכבד, גם הוא מיסוד העץ ומגיע לשיא פעילותו בתקופת האביב. אחד מתפקודיו העיקריים של הכבד הוא ניקוי הגוף מפסולת מטבולית. עם עליית הטמפרטורות אנו עדים לתהליך נמרץ של פינוי פסולת מהגוף המתבטא אצל רבים מאיתנו בתופעות של תגובות אלרגיות הכוללות: נזלת, דמע, פריחות, מחלות חום ושינויים רגשיים קיצוניים – כל אלה מעידים על התרחשות סוערת אשר עוברת על גופנו ועל נפשנו. כל אותן תופעות פיזיות משמשות לניקוי אינטנסיבי של החלקים הפנימיים של הגוף !

תזונהבתקופה זו מומלץ להרבות באכילת ירקות עלה ירוקים דוגמת חסה, תרד, עלי סלק ועולש (אנדיב), ולהמעיט באכילת חלבון מן החי וסוכרים. מומלץ לצרוך לימון ובעיקר לשלב גרד של קליפת לימון במאכלים שונים. הלימון ניחן בשפע של תכונות, הוא מחזק ומשפר את המערכת החיסונית, נוגד מתח ויש לו השפעה מיטיבה על יכולת הריכוז ועל מראה העור.

שתייהכחלק מניקוי האביב חשוב להקפיד על שתייה מרובה, לניקוי הרעלים רצוי לשלב חליטות צמחים, מרווה, נענע, לימונית ופלח לימון. הטעם החמוץ הוא הטעם שמסייע בניקוי הכבד !

תנועההאביב שמביא לנו תחושה של אנרגיה שופעת מזמין אותנו להניע את הגוף: תירגול יומי של צ’י קונג, מעורר את כוח הריפוי הטבעי ומווסת את הרגשות. מסייע לנו להגיע לרגיעה ושקט נפשי המאפשרים לנו לראות באור בהיר יותר את חיינו, ומתוך כך את הסדר האישי שלנו. הצ’י קונג מחזק את היציבה, מגמיש את הגוף, מעלה את יכולת הריכוז, ממלא באנרגיה ומשפר את איכות החיים.

בנוסף, הליכה של 30 דקות ביום תזרים את הגוף ותאזן את האיברים. מומלץ לצאת להליכה בחוץ וכך גם להנות ממגוון הריחות, הצבעים והקולות הייחודיים לעונה.

נסיים בברכת חג אביב שמח, פריחה ושגשוג לכולנו !

הכותבת: רוני ויסמןMBA , מורה בכירה ומטפלת מוסמכת בצ’י קונג, מדיטציה ודימיון מודרך. בעלת השכלה ברפואה סינית ותואר שני במנהל עסקים. עובדת כיום כמנחת סדנאות לארגונים, מדריכת קבוצות צ’י קונג ומטפלת פרטנית.

Powered by WishList Member - Membership Software