איך אפשר להירגע בימים הכי ארוכים בשנה?

ה – 21 ליוני. הוא היום הארוך ביותר בשנה וגם שיא יסוד האש
אלמנט האש ברפואה הסינית, מתבטא בעשיה רבה בתקשורת טובה, מחובר ללב, לאהבה ולתשוקה לטעם המר ולצבע האדום. בעודף גורם לאלימות, מלחמה, שרפה, בלבול וחוסר שקט.

כשהאש גדולה איך נוכל לשמור על איזון ולהירגע?
מים הוא היסוד המאזן את האש – למים איכות מקררת ומלחחת וגם מרגיעה. כדאי להקפיד על שתיה לאורך כל היממה. בלגימות קטנות כלחלוח עדין ומזין. נשים בהישג יד בקבוק או כד. בעבודה, ברכב, בכל מקום שאנחנו נמצאים. שתיה רצופה תביא להרגשה טובה ורעננה לאורך היום ותייצר זרימה פנימית. תנקה את הגוף תשפר את פעילות העיכול ואת מראה העור.

מה נשתה? מים בטמפרטורת החדר או תה צמחים: נחלוט נענע, תה ירוק, לואיזה ואחרים. כמובן שאפשר לשתות אותו קר. מומלץ להפחית בקפה ובאלכוהול.

טבע של מים נצא בשעות הבוקר המוקדמות או לעת ערב להליכה מרגיעה, נטבול בים או בבריכה. נטייל בנחלים. נשחה ונעשה תרגילים עדינים כגון: פלדנקרייז, טאי צ’י, צ’י-קונג וכדומה. נימנע ממקומות מחממים כגון סאונה ומשהייה ארוכה בשמש יוקדת.

תזונה –  נאכל מאכלים מקררים: ירקות ופירות הגדלים בעונה הזאת: מלפפונים, קישואים, תירס, סלק, סלרי, חסה, עלי סלק, דלעת, סלטים מעלים ירוקים.  מלון, אבטיחים, אגסים, פאפיה, ענבים, אננס.

נתבל בעשבי תיבול: כוסברה, פטרוזיליה, שמיר נענע ובזיליקום. נפחית באכילת בשר ואוכל מטוגן. נמנע מתבלינים מחממים כגון: פלפל שחור וקינמון. נעדיף דגנים כאורז בסמטי, קינואה וקמח תירס. נאכל דגים ויוגורט מחלב כבשים או עיזים.

תכנון אירועים לוחות זמנים וסדר יום – מפחיתים את מידת אי הוודאות ומביאים שקט נפשי.  מומלץ לבנות סדר יום שיכלול את שעת הקימה והשינה, זמני הארוחות, שעות העבודה ויתר הפעילויות. חשוב שסדר היום שנקבע לא יהיה עמוס מידי. ויאפשר לנו להצליח לעמוד בו. מטבע הדברים, תמיד יתווספו “בלתי צפויים” וכדאי להשאיר להם מקום. בניית הסדר יהווה מסגרת “לאש המשתוללת” יעזור לנו לקבל הזנה ומנוחה בכמות שתאפשר את הפעילות והעבודה. כדי להצליח נוכל להיעזר בטלפון הנייד, לשים תזכורות לארוחות ולמנוחות.

צהריים: 30 דקות מספיקות – על פי מחקרים מדעיים מנוחה של 20-30 דקות מאפשרות לנוח ולהתמלא באנרגיה חדשה כדי שנוכל לתפקד וליהנות מהחלק השני של היום. עיסוי – בסוף היום לפני שהולכים לישון, אפשר לעסות את כפות הרגליים בשמן מקרר כשמן קוקוס. אפשר להוסיף לו שמן לוונדר בעל איכות מהרמנת, מרגיעה ומקררת.

בלילה נכבה טלפונים ניידים, מחשבים ומכשירים חשמליים שנמצאים בחדר השינה כדי לאפשר לעצמנו שינה טובה של 6-8 שעות.

מדיטציה ונשימה שולחת לך מתנה סרטון מתוך הסדרה: “רגע קסום של רוגע” שהכנתי כדי להירגע בתוך השגרה. 2 דקות עושות הבדל. שתפו והעבירו לחברים

חיבוק והמשך קיץ נעים,

להתראות בפעילויות הקרובות,

רוני.