מספר דברים כדי שיהיה לנו קיץ נעים

גם אצלך הימים ארוכים ועמוסים ובסופם אתם בקושי נרדמים? מה עושים? מספר דברים כדי שיהיה לנו קיץ נעים, החודש היה היום הארוך ביותר בשנה 21.6 שהוא שיאו של יסוד האש. יסוד האש מביא הרבה שמחה, אהבה ותקשורת טובה. כשהוא בעודף הוא עלול לגרום לחוסר שקט ובלבול. השנה לפי האסטרולוגיה הסינית, היא שנת קוף האש עכשיו קיץ זו העונה של יסוד האש – ולכן הרבה אנשים מרגישים שהם מגיעים למצבים קיצוניים ושהחיים מטורפים.

מספר דברים כדי שיהיה לנו קיץ נעים

דבר ראשון שיכול לעזור היא ההבנה שחלק מההרגשה נובע מהעונה. אחרי היום הארוך בשנה הימים שוב חוזרים ומתקצרים. אבא שלי היה אומר “ניתן לזמן לעשות את שלו”, אך מכיוון שאנחנו רוצים להרגיש טוב כבר בימים הקרובים נוכל לעשות כמה דברים:

נקבע סדר יום

לשבת ולכתוב סדר יום שמרגיש לנו נכון. שיכלול את שעת הקימה והשינה, זמני הארוחות, שעות העבודה ויתר הפעילויות שחוזרות מידי יום. בקוביות של זמן. חשוב שסדר היום שנקבע לא יהיה עמוס מידי שיאפשר לנו להצליח לעמוד בו. שכן, מטבע הדברים מידי יום תמיד יתווספו דברים נוספים וצריך להשאיר להם מקום. הוא יהווה מסגרת “לאש המשתוללת” יעזור לנו לקבל הזנה ומנוחה בכמות שתאפשר את הפעילות והעבודה. כדי להצליח נוכל להיעזר בטלפון הנייד, לשים תזכורות לארוחות ולמנוחות. ניתן ליהנות אולי בטיול בחוף מסוים עם פינת ישיבה נעימה.

תזונה 

מספר דברים כדי שיהיה לנו קיץ נעים

מספר דברים כדי שיהיה לנו קיץ נעים

נאכל מאכלים מקררים אך לא קרים ירקות ופרות הגדלים בעונה הזאת כגון: מלפפונים, קישואים, תירס, סלק, סלרי, חסה, עלי סלק, דלעת, סלטים מעלים ירוקים.
מלון, אבטיח, אגסים, פאפיה, ענבים, אננס. נגוון ונתבל בעשבי תיבול: כוסברה, פטרוזיליה, שמיר נענע ובזיליקום.
נפחית באכילת בשר ואוכל מטוגן, משומן טרנס ונמנע מתבלינים מחממים כגון: פלפל שחור וקינמון.
דגנים נעדיף אורז בסמטי לבן, קינואה וקמח תירס. נאכל דגים. וכן יוגורט מחלב כבשים או עיזים.

פעילות גופנית קלה

מומלץ לבצע בשעות הבוקר המוקדמות או לעת ערב, הליכה רגועה, שחייה ותרגילים עדינים כגון: פלדנקרייז, טאי צ’י, צ’י קונג וכדומה.
נימנע ממקומות מחממים כגון סאונה וכן משהייה ארוכה בחוץ תחת שמש יוקדת.

תרגילי נשימה ומדיטציה 10-20 דקות של תרגול מאווררים את הגוף מקררים ומרגיעים.

נימנע מעישון אקטיבי ופאסיבי.

שתייה

למים איכות מקררת ומלחחת וגם מרגיעה, כדאי להקפיד על שתייה לאורך כל היממה, בלגימות קטנות עדינות ומזינות.
נשים בהישג יד בקבוק או כד, בעבודה, ברכב בכל מקום שאנחנו נמצאים.
שתייה רצופה תביא להרגשה טובה ורעננה לאורך היום ותייצר זרימה פנימית, תנקה את הגוף תשפר את פעילות העיכול ואת מראה העור.

מה נשתה? מים בטמפרטורת החדר או תה צמחים: נחלוט נענע, תה ירוק, לואיזה ואחרים. כמובן שאפשר לשתות אותו קר. מומלץ להפחית בקפה ובאלכוהול.

עיסוי

בסוף היום לפני שהולכים לישון, לעסות במשך כמה דקות את כפות הרגליים בשמן מקרר: כגון שמן קוקוס. אפשר להוסיף לו שמנים אתריים כגון לוונדר בעל איכות, מרגיעה ומקררת.

המשך קיץ נעים ולהתראות