צ’יקונג תל אביב המלצות

רבות הערים בארץ, אך נראה שתל אביב היא אחת ויחידה. בתל אביב קצב והלך החיים הוא אחר לחלוטין. תושבי העיר חיים ב’הילוך’ גבוה, ממהרים ממקום למקום ומהספק להספק. לא בכדי תל אביב זכתה לכינוי המפוקפק “עיר הפקקים”, שכן מדובר באחת הערים הסואנות והצפופות ביותר. יחד עם זאת, מדובר במרכז הארץ ומוקד התיירות, ההשכלה, הקריירה והמסחר העיקריים. לכן, כאשר תושבי הארץ מעוניינים להתקדם, להתפתח ולכבוש אחר יעדיהם, הם בדרך כלל יעברו לתל אביב. אך מה קורה כשהם כבר גרים בתל אביב ומעוניינים להשיג מעט שלווה נפשית בכל הבלגן?

עונות השנה, תדרים אנרגטיים ומה שביניהם

צ’יקונג תל אביב הינו קורס תרגול אמנות התנועה הסינית. צ’יקונג שואב את שורשיו מהפילוסופיה הסינית העתיקה ומתורגל בסין כבר מעל ל-5,000 שנים. הרפואה והפילוסופיה הסינית רואות באדם (גוף ונפש) כיחידה אחת אשר יוצרת יחסי גומלין עם הטבע. במטרה להגיע לאיזון הנפשי והפיזי, יש להגיע להרמוניה עם הטבע ושינוייו התמידיים. הפילוסופיה הסינית מאמינה בתדרים ובזרימת אנרגיה הנעות בגופנו. תדרים אלו מושפעים בין היתר גם מעונות השנה השונות.

התורה מתמקדת בחמש רגשות עיקריים המושפעים מעונות השנה ובאים לידי ביטוי בגוף. כך למשל – החורף מייצג התכנסות, כשמצב הרוח העיקרי הוא פחד אשר בא לידי ביטוי בכליות; האביב מסמל פריצה, המלווה בכעס המתבטא בכבד; הקיץ מסמל את תקופת הפיזור והוא מלווה בלהט המתבטא בלב ולבסוף עונת הסתיו המסמלת תקופה של איסוף עצמי והתארגנות מחודשת אשר עשויה להיות מלווה בעצב המתבטא בריאות.

התרגילים המתורגלים בצ’יקונג יותאמו לעונות השנה ויתמקדו באיזון אנרגטי מותאם.

מתרגלים צ’יקונג

על פי הפילוסופיה הסינית, משמעותה של המילה צ’י היא אנרגיה ואילו משמעותה של המילה קונג הוא תרגול.  ובשל כך, תרגול צ’יקונג מתמקד בשלושה מישורים עיקריים – תנועה, מודעות ונשימה במטרה לאזן את בריאות הנפש, הרוח והגוף. בכל קורס צ’יקונג מושם דגש על אווירה אינטימית, שלווה ונעימה שבה המשתתפים לומדים כיצד להקשיב לעצמם ולגופם.

תרגול התנועות הנעימות בשילוב נשימות מעמיקות מאפשר להגיע למצב של מדיטציה במטרה להירגע, לאזן את תדרי הגוף ולהביאם להתחדשות, ריפוי, בחינה עצמית ורפלקציה בונה.

יתרונות הצ’יקונג

בשל העובדה שתנועות הצ’יקונג הן קלות ופשוטות מאוד לתרגול, הצ’יקונג מיועד לכל הגילאים – מקשישים ועד ילדים, המעוניינים להגיע לשקט נפשי והקלה, לפתח גמישות, לחזק ולחטב את הגוף, להתמודד עם מחלות שונות ועוד. כבר בתחילת התרגול, ניתן להגיע לתחושות רוגע ושלווה נעימות ולהתחיל את תהליך ההעצמה הייחודי. בהצלחה.