צ’יקונג יוטיוב הערוץ של רוני ויסמן

העידן המודרני שלנו מתאפיין בקצב חיים מהיר ובשגרת חיים רוויה במתחים. לצד החסרונות והקשיים, ניתן למצוא גם יתרונות נהדרים. הודות לרשת האינטרנטית, זכינו להתוודע לכך שכולנו חיים ב’כפר גלובלי’. בלחיצת כפתור, אנחנו יכולים לתקשר עם קרובי משפחתנו וחברים השוהים בחוץ לארץ, ליצור תקשורת עסקית עם חברה ענפה ובינלאומית ואף להזמין בגדים בחנות ווירטואלית מבלי לצאת מהבית. אם כך, מי אמר שאיננו יכולים לשפר ולאזן את בריאותנו בלחיצת כפתור?

מתרגלים צ’יקונג יוטיוב מבלי לצאת מהבית

יוטיוב הינה חברה אמריקאית המפעילה את האתר השני הנצפה ביותר בעולם, לאחר אתר הגוגל, אתר בעל שם זהה המאפשר לאחסן ולשתף קבצי וידאו וסרטונים. באמצעות האינטרנט בכלל, ויוטיוב בפרט, ניתן לצפות במיליוני סרטונים בתחומים שונים וביניהם גם בסרטוני הדרכה. לסרטוני ההדרכה תרומה מצוינת, שכן הם מאפשרים לנו להרחיב את הידע שלנו, ללמוד מיומנויות חדשות ולתרגלן. למשל, סרטוני צ’יקונג יוטיוב מוכיחים זאת באופן נפלא. אך ראשית, יש לחזור מעט אחורה.

אמנות התנועה הסינית

ובמעט התכוונו, כמובן, להרבה. כבר לפני כ-5,000 שנים תרגלו את תורת הצ’יקונג בסין העתיקה. תורת הצ’יקונג מבוססת כאמור על פילוסופיה סינית ונחשבת לענף התנועה ברפואה הסינית.

צ’י, בפילוסופיה הסינית מסמלת אנרגיה, והקונג מסמל מיומנות. כלומר, תורת הצ’יקונג הינה מיומנות תרגול האנרגיה. בפילוסופיה הסינית, שמים דגש על תדרים אנרגטיים הקיימים בכל, משפיעים ומושפעים מהסביבה. ובהרחבה – הפילוסופיה הסינית, בדומה ליתר פילוסופיות המזרח הרחוק, רואה באדם כיחידה שלמה (הן גוף והן נפש), יחידה אשר יוצרת אינטראקציה עם הטבע. כדי שהאדם יחיה חיים מאוזנים, עליו לחיות בהרמוניה עם הטבע ועם שינוייו התמידיים.

תורת הצ’יקונג דוגלת בכך שעונות השנה משפיעות על זרימת תדרי האנרגיה החולפות בגוף האדם ובאיבריו. תרגול הצ’יקונג יתמקד גם באיזון התדרים האנרגטיים בהתאם לעונות השנה המשפיעות על רגשותיו של האדם ומתבטאות באיבריו.

בקורס הצ’יקונג יתורגלו תנועות פיזיות נעימות ומרגיעות בשילוב נשימות במטרה להגיע למצב מדיטטיבי ולהביא לאיזון ולבריאות הגוף, הנפש והרוח.

ביוטיוב, ניתן למצוא מגוון רחב של סרטונים שניתן להתחיל ולתרגל לבד. יחד עם זאת, מדובר בעיקר בסרטונים בסיסיים או סרטונים ספציפיים.

מתרגלים יחדיו

לכל מי שמעוניין במסגרת לתרגל בה את תורת הצ’יקונג, ישנם מדריכים מנוסים המנחים את תרגול הצ’יקונג בסביבה מרגיעה, אינטימית ושלווה. באמצעות הקורס, ניתן לתרגל את הצ’יקונג באופן מעמיק יותר ובסביבה חברתית. ישנם אנשים המתקשים לתרגל בכוחות עצמם וזקוקים למסגרת מלווה ומנחה, ועבורם קורס הצ’יקונג יעשה פלאים. הקורס מיועד למתרגלים מכל הגילאים (מילדים ועד לקשישים)

 

 

Powered by WishList Member - Membership Software