צ’יקונג במרכז הארץ

כל מי שגר במרכז הארץ יודע שמדובר באזור תוסס חיים. אזור שבו נשים מסתובבות בחליפות ובעקבים גבוהים, בעודן צועדות מהר כדי לא לאחר לפגישה חשובה, וגברים בעניבות מדברים בטלפון ומנסים לסגור עסקה חשובה. באווירה שכזו הלחץ מורגש באוויר, ולא אחת חוזרים האנשים לביתם ונאלצים להתמודד עם כאבי ראש ועצבים מתוחים. אם גם אתם חשים כך, תרגילי צ’יקונג במרכז הארץ הוא כל מה שאתם צריכים.

 

מהו צ’יקונג

הצ’יקונג הוא אמנות גוף הוליסטית המשלבת תרגילים פיזיים לצד פאזות רוחניות שנועדו להביא איזון לגוף. הצ’י היא אנרגיית החיים הזורמת בגופנו, ועל ידי תרגול נכון ניתן להעצים אותה ולהוביל לתוצאות משמעותיות בתחומי הפחתת מתחים ושיפור בריאות הגוף. נוסף על כך, הצ’יקונג מכוון אל ההרמוניה אשר בטבע, ולכן התרגילים מחולקים לפי עונות. כך, עונת החורף מסמלת פחד אשר מתבטא בכליות, הקיץ מסמל פיזור ולהט ומתבטא בלב, האביב מייצג כעס המתבטא בכבד ואילו הסתיו מייצג עצב, איסוף וארגון והוא מבטא את הריאות.

כללי הצ’יקונג

במהלך לימודי צ’יקונג במרכז הארץ בוחנים כמה כללים חשובים המסייעים למתרגל להעצים את אנרגיית הצ’י שלו ללא הפעלת מאמצים מיותרים:

  • במהלך התרגילים חשוב להרפות את שרירי הגוף ולא לכווץ אותם.
  • ישנו קשר בין הגוף והנפש על פי מפת הרגשות הסינית. לדוגמה, כדי לחזק את מערכת העצבים, יש צורך לטפל ברגש הכעס באמצעות תרגיל גמישות, בעוד האיבר המחוזק במקרה זה הוא הכבד.
  • תנועת הגוף משנה את דפוסי ההתנהגות של האדם.
  • בעזרת תרגול נכון אפשר לשמר את האנרגיה של הגף ובכך להאט את תהליך ההזדקנות.

ללמוד צ’יקונג עם כולם

החיים האינטנסיביים במרכז הארץ מעלים לכם את הסעיף? מעוניינים למצוא פינת מרגוע בעיר השוקקת? שיעורי צ’יקונג במרכז הארץ הוא כל מה שאתם צריכים. רוני ויסמן היא מורה מוסמכת לצ’יקונג המעבירה סדנאות וטיפולים למשתתפים רבים. אפשר להירשם לסדנת צ’יקונג קבוצתית, לפגוש משתתפים מכל הגילאים ולתרגל יחד סדרת תרגילים התורמת לגוף ולנפש. כמו כן, הסובלים ממחלות שונות כמו סוכרת, לחץ דם גבוה או מחלות לב, יכולים לקבל טיפולי צ’יקונג לחיזוק הגוף ולחיסונו.

Powered by WishList Member - Membership Software