מרגישים דואגים ומוטרדים? הבטן כואבת? וירוסים? מה עושים?

מרגישים דואגים ומוטרדים

מרגישים דואגים ומוטרדים?

אם גם אתם מרגישים בימים האחרונים דואגים וטרודים אפילו יותר מאשר בימים אחרים אז תדעו שאתם לא היחידים…. אנו נמצאים עכשיו באלמנט ה”אדמה” במעגל היסודות של השנה. יסוד אדמה נמצא במרכז וקשור לקיבה ולטחול וליכולת העיכול הפיזית והמנטלית שלנו. היכולת שלנו לעכל הן את המזון שאנו אוכלים וכן, את המציאות המשתנה מדקה לדקה…

מה עושים? כיצד מחזקים יסוד אדמה?

תזונה

אכילה נכונה לאורך שעות היממה נותנת לנו אנרגיה זמינה, רצופה וטובה. היא גם מרגיעה ועל מצב הרוח משפיעה,

מהי תזונה נכונה? תזונה נכונה היא מה שמתאים לך. היא משתנה מאדם לאדם. ומזמינה אותנו להקשבה לגוף שלנו….

מזונות מחזקים יסוד אדמה ניתן לזהות לפי הצבע: כתומים וחומים מחזקים את יסוד האדמה ומאזנים אותו: ירקות כתומים וצהובים כמו בטטה, דלעת, דלורית, גזר (מבושל, מאודה), פפאיה, דוחן, מחזקים על פי הרפואה הסינית את מערכת העיכול.

הטעם המתוק(GAN): מחזק, מזין, מווסת השפעה של טעמים אחרים, מפסיק כאב, מלחלח, נוגד התכווצויות, מווסת

שעה נכונה? בין 7:00-9:00 בבוקר נמצאת הקיבה בשיא יכולתה. בשעות האלו הגוף מסוגל להפיק את המירב מהמזון שאנו אוכלים. ארוחת הבוקר היא “תידלוק” של הגוף לפני שנצא אל היום – האם משהו מאיתנו חשב שהמכונית שלו תיסע בלי לתדלק אותה.

תרגול של צ’י קונג

מומלצת במיוחד היא הסדרה הקלאסית העתיקה 8 יחידות רקמת המשי. אותה נתרגל בימים אלה בשיעורים. הסדרה זכתה לפופולאריות רבה בגלל היותה קלה לתרגול ופשוטה. הסדרה מכילה בסה”כ 8 תרגילים ובעיקר בשל השפעתה העמוקה והמיטיבה ולכן ניתן לה גם שמה 8 יחידות רקמת המשי שמעידה על איכותה הגבוהה, כמו של משי.

מרגישים דואגים ומוטרדים

סדנת צ’י קונג בהדרכת רוני ויסמן

עיסוי נקודות לחיצה

נקודות הלחיצה להרגעת הבטן  וטיפול בבעיות עיכול (אקופרוסורה אישית)

חשוב מאוד להזרים את הגוף לפני שאתם מתחילים לעסות את נקודות הלחיצה אפשר על ידי תרגול צ’י קונג או לבצע מתיחות בכל הגוף, זאת על מנת לשחרר את כל המרידיאנים החסומים ולשפר את זרימת הצ’י בכל הגוף, מה שיעזור להגביר את היעילות של הטיפול.

שלושת המיילים (ST-36)

הנקודה הזו נמצאת בחלק החיצוני של הרגל. במרחק עובי של 3 אצבעות מתחת לברך. עיסוי נקודה זו מחזקת את המערכת החיסונית, מסייעת להפחית תסמיני אולקוס, דלקת במעי הדק, בחילות, גזים ונפיחויות. בנוסף, נקודת לחיצה זו מסייעת להזין את הגוף באנרגיה. מומלץ לעסות אותה כשאתם סובלים ממחשבות מטרידות.

מרגישים דואגים ומוטרדים

תרגילי צ’י קונג

שער פנימי (P-6)

בדומה לנקודת השער החיצוני, הנקודה הזו נמצאת במרחק עובי של 3 אצבעות מעל לפרק כף היד, אולם בצדה הפנימי של האמה. עיסוי נקודה זו מסייע בהפחתת כאבי בטן, הקאות או חרדה, אשר עשויה להיות אחד הגורמים לבעיות בעיכול שמהם אתם סובלים. בנוסף זוהי הנקודה שמומלץ לעסות במקרה שאתם סובלים מבחילות במהלך נסיעות או ממחלת ים.

מרגישים דואגים ומוטרדים

נקודת מפגש מרידיאניי היין ברגל (SP-6)

הנקודה הזו נמצאת במרחק עובי של 3 אצבעות מעל לעצם הקרסול, בצדה הפנימי של הרגל. עיסוי נקודה זו מסייע להיפטר מכאבי בטן והיא יעילה במיוחד במקרה שאתם סובלים מקוליטיס כיבית. בנוסף, עיסוי נקודה זו עשוי לסייע לכם לזכות בשנת לילה שלווה.

מרגישים דואגים ומוטרדים

ולסיום, כמו בהפסקה של השיעור, נוכל לשתות תה מזרעי אניס וקימל שירגיע ויחזק את מערכת העיכול:

הכנת תה זרעי אניס וקימל: שמים 2 כפיות זרעי אניס וכפית קימל בטרמוס מוזגים כליטר מים רותחים ושותים מידי פעם לאורך היום מספר כוסות. כשמוזגים אפשר להוסיף גם מים קרים מיץ לימון או ליים.

מרגישים דואגים ומוטרדים

זרעי אניס

מרגישים דואגים ומוטרדים

זרעי קימל

כך נוכל לעכל היטב את המזון ואת המציאות כולה נהיה רגועים ושלווים לאורך שעות היממה ונזכה גם בשינה טובה.

Powered by WishList Member - Membership Software