מהו צ’י-קונג?

מהו צ'יקונג?

צ’יקונג היא אומנות תנועת גוף המשלבת מדיטצייה וריפוי. הצ’יקונג זוכה לפופולריות רבה בקרב מיליוני אנשים בכל רחבי העולם. זהו כלי המסייע לטיפול וריפוי בעיות בריאות שונות, ביניהן גם מחלות כרוניות מאתגרות.
המתרגלים נהנים מהאיכויות הרבות שמקנה תורת הבריאות, שאף הוכחו במחקרים מדעיים שהראו את יעילותו של הצ’יקונג בשיפור הבריאות הפיזית והנפשית, והעלאת מידת האושר.

תרגול בכל מקום

ניתן לתרגל צ’יקונג במגוון מקומות מכיוון שאין צורך בתנאים ספציפיים. ניתן לתרגל אותו בטבע, בבית בשדה תעופה או במשרד כהכנה לפגישה במטרה לחדד את הפוקוס ולהפחית מתח. ניתן לעשות זאת בעמידה, בישיבה או בשכיבה. וניתן להתאים את התרגול לאנשים מכל הגילאים, ילדים, נוער ומבוגרים ובכל מצב ויכולת גופנית.

פרוש המילים צ'י קונג

צ’יקונג או צ’י-גונג בסינית : 气功 מסורתית : 氣 הוא הענף התנועתי של הרפואה הסינית. הענף כולל תנועות, טכניקות נשימה ומדיטציה. מטרתו לטפח בריאות, חיוניות ואיכות חיים. על ידי חיזוק ואיזון של זרימת אנרגית החיים (הצ’י) בגוף.

המילה צ’יקונג מורכבת משתי מילים: צ’י’ ‘אנרגית החיים’– כוח החיות והחיוניות. משמעות המילה ‘קונג’ היא תרגול, אימון או עבודה, עבודה עם. ומכאן ניתן להבין כי צירוף המילים “צ’יקונג” הוא אימון, תרגול או עבודה עם אנרגיית החיים במטרה להזרים את אנרגיית הצ’י בגוף, בעוצמה ובכיוונים הנכונים.

רקע היסטורי

מקורו המדויק של הצ’י קונג אינו ברור, אך מאמינים כי מקורו בסין העתיקה, לפני יותר מ-5,000 שנה. התרגול התפתח עם הזמן, עם סגנונות וטכניקות שונות שהתפתחו במשך מאות שנים.
שורשיו של הצ’י קונג המודרני מצויים ככל הנראה במאה השנייה לספירה. חְוָוא טוֹ, רופאו של הקיסר הסיני באותה תקופה שהיה אמון על בריאותו פיתח שיטה שהתבססה על הרפואה הסינית העתיקה על פיה זורמת אנרגיית החיים סביב הגפיים ולכן ניתן על ידי מתיחת הזרועות והרגליים בתנועות ספציפיות לשפר את זרימת הצ’י גם לאיברים הפנימיים.

הקיסר המיתולוגי של סין, חואנג די (Huang Di), הנחשב לאב המייסד של התרבות הסינית, וידוע יותר בכינויו “הקיסר הצהוב”, נהג לתרגל צ’י קונג על בסיס יומי וחי יותר ממאה שנה.

הצ’יקונג תורגל על ידי נזירים טאואיסטים ובודהיסטים, כמו גם אמני לחימה, שהשתמשו בתרגול כדי לשפר את היכולות הפיזיות והמנטליות שלהם. הצ’י קונג הפך להיות מוכר יותר בסין במהלך המאה ה-20, מכיוון שהממשלה קידמה את השימוש בו למטרות בריאות וטיפוח הגוף והנפש.

ערכים לבריאות הנפש והגוף

תרגול קבוע של צ’י קונג מחזק ומשפר את תיפקודן של מערכות הגוף השונות: מערכת העצבים, מערכת העיכול, מערכת הנשימה, מערכת השלד והשרירים, המערכת ההורמונלית, מערכת הרבייה והמין, מערכת השתן, מערכת הדם ועוד.
בנוסף, הוכח כי לתרגול השפעה מיטיבה על איכות השינה, על שיווי המשקל, על לחץ הדם ועל קצב הלב במנוחה. זאת ועוד, התרגול משחרר את המפרקים, הגידים והשרירים, ומאפשר לגוף ולנפש להתאזן ולהירגע.

הצ’י קונג הוא חלק מעולם הרפואה המשלימה, ומומלץ גם על ידי רופאים כפעילות גופנית מתונה שאינה שוחקת את הגוף, ותורמת לשיפור איכות החיים והארכתם.
ישנם סגנונות רבים ושונים של צ’י-קונג הכוללים שילוב של תנועות, תרגילי נשימה ומדיטציה. סגנונות מסוימים מתמקדים בשיפור הבריאות הגופנית, בעוד שאחרים מתמקדים יותר בתרגולים רוחניים או מדיטטיביים. הוא ממשיך להתפתח עם סגנונות וטכניקות חדשות שממשיכים להתפתח בשילוב הידע העתיק בן אלפי השנים וקצב וסגנון המתאימים לקצב החיים ומקצבי החיים המשתנים.

להשתתפות בשיעור הכרות מתנה היכנסו למערכת השעות והרשמו

Powered by WishList Member - Membership Software