לימודי צ’י קונג

 

לימודי צ’י קונג (צ’י = אנרגיית החיים, קונג = מיומנות, עבודה) היא תורת בריאות סינית עתיקת יומין, כחלק מענף הרפואה האלטרנטיבית, אשר משפרת את בריאותם ואיכות חייהם של המתרגלים אותה – וגורמת להם להרגיש צעירים, אנרגטיים ומלאי חיים.

לימודי צ'י קונג

הצ’י קונג החלה למעשה כאם תורות הלחימה מהמזרח: טאי-צ’י, אייקידו, קונג-פו ואחרות. ישנו מגוון רחב של תרגילי צ’י קונג, אשר משלבים בדרך כלל תנועות רכות עם נשימות עמוקות שאינן כרוכות במאמץ, במטרה להגיע למצב של מדיטציה בתנועה ומצב של שחרור בגוף ובנפש.

הענף התנועתי של הרפואה הסינית

הצ’י קונג הוא הענף התנועתי של הרפואה הסינית – מכיוון שהוא מבוסס על הפילוסופיה הסינית ואליה מחוברים שורשיו. משום שמשמעות התורה היא שליטה באנרגיה הנעה בגוף, מטרת השימוש בה הוא לפתח את הפוטנציאל האישי, לעורר את הפן הרוחני ולחבר את המתרגלים אותו אל הגוף ואל הנפש שלהם בו במקביל.

ברפואה הסינית, גוף האדם הינו מיקרוקוסמוס. כפי שלכל עונה בשנה יש אקלים אופייני לה, צבעים, ריחות, קולות ותופעות שונות הנקלטות בחושינו – כך גם ערוצי אנרגיה (איברים) מסוימים נמצאים בשיא פעילותם בכל עונה ועונה ומייצגים את התרחשויות העונה בתוכנו.

בנוסף על כך, על פי הרפואה הסינית יש בעולם 5 אלמנטים: מתכת, מים, עץ, אש ואדמה. אלמנטים אלו נמצאים גם באדם ואליהם משויכים אברים ורגשות שונים.

מתן תשומת לב וטיפול באברים ורגשות אלו באמצעות צ’י קונג, כתוצאה מכך, מסייע לטפח בריאות מאוזנת יותר בחיי היומיום ולהגעה להרמוניה פנימית.

 

לימודי צ’י קונג – להביא את המתרגל להרמוניה

תורת הצ’י קונג שואפת להביא את גוף המתרגל להרמוניה פנימית ולאזן את היסודות השונים באדם, ולגרום לזרימה רציפה וחלקה של האנרגיה בגוף – בהתאם לעונות השנה.

שליטה בנשימה היא הדרך להגיע לשליטה במערכות הלא רצוניות בגוף, ומתן תשומת לב להם. באמצעות תרגילי נשימה, שהיא המערכת הלא רצונית בגוף שניתנת לשליטה, המתרגל שואף לשלוט במערכות הגוף אשר בדרך כלל אינן נגישות אליו.

התרגול עצמו מתבצע בעמידה ובישיבה ובדרך כלל כולל לימוד תרגילי הרפיה ומדיטציה, בליווי מוסיקה והסברים על התרגילים, אשר נמשכים בדרך כלל כ-45 דקות.

הצ’י קונג זוכה כיום לביקוש ולהצלחה ברחבי העולם, בזכות השיפור הדרמטי שהיא מחוללת במצבם הגופני והנפשי של העוסקים בה. התורה פשוטה וקלה לתרגול, ומתאימה לכל הגילאים.

תנועה, נשימה, מודעות

ב”מרכז מפתח החיים” של רוני ויסמן, בכל תרגול של צ’י קונג מתקיימת עבודה בשלושה מישורים: תנועה, נשימה ומודעות. אשר מובילים למיטוב בבריאות הנפש, הגוף והרוח.

על פי “מרכז מפתח החיים”, כל שיעור צ’י קונג הוא טיפול. המתרגלים מגיעים במצב מסוים ויוצאים במצב אחר, טוב יותר: רגועים יותר, מאוזנים, שלווים, אנרגטיים ושמחים.

תוך כדי תרגול מדויק ומכוון, התורה מסוגלת להשפיע ולטפל בבעיות כגון כאבי גב, כאבי ראש, בעיות הורמונליות ועוד. בהתאם לפילוסופיה הסינית, השפעתה החיובית של הצ’י קונג על הגוף מביאה להשפעה חיובי גם על הנפש.

Powered by WishList Member - Membership Software