כליות, התמדה, אנטיאייג’-ג’ינג.
12 דקות על המפתח לחיים בריאים וארוכים.

כליות. התמדה. אנטיאייג'-ג'ינג.
12 דקות על המפתח לחיים בריאים וארוכים

ברפואה הסינית הכליות מקושרות לחיוניות, לכוח הרצון ולהתמדה. הן האחראיות על תהליכי ההתבגרות וההזדקנות. הרפואה הקונבנציונאלית יודעת להשתיל כליות אך איננה יודעת לרפא מחלות כליות או לשפר תפקודי כליות.

 5 נקודות עיקריות על מרידיאן הכליות שכדאי להכיר

ברפואה הסינית: מאגר אנרגיית החיים. מים. חיוניות. כח הרצון.

ברפואה הסינית הכליות מקושרות ליסוד המים💧 לחיוניות, לכוח הרצון ולהתמדה🎯. הן מאחסנות את האנרגיה שנולדנו איתה – הג’ינג (JING). הג’ינג, המטען הגנטי שלנו, האנרגיה המולדת, הוא תמצית החיים שלנו, האנרגיה המזינה והטהורה ביותר. היא כמו ‘מצבר’ הנטען בצורה חלקית במהלך החיים על ידי נשימה, תזונה, מנוחה וסביבה, אך הולך ואוזל. כשאנרגיה הזו מסתיימת מסתיימים גם החיים. ומכאן החשיבות לדעת כיצד ניתן לשמור ולהזין את אנרגיית החיים.
מלבד הג’ינג, הכליות מכילות בתוכן את ה-ZHI את ה-ZHI: כוח הרצון ההתמדה, הכוח המנטלי, הפוטנציאל, חשיבה גבוהה ומצוינות.
הכליות מזינות את העובר לפני הלידה ובמהלך החיים. על פי תפיסת הרפואה הסינית (כפי שאנו למדים מהכתבים העתיקים;    
Su wen chapter 1) הכליות אחראיות על תהליכי הגדילה וההתפתחות, וכן על ההתבגרות, ההזדקנות, והמוות.

השפעה עד מעל לאזניים

איבר החישה שאליו הכליות נפתחות הן האוזניים. ישנו קשר מעניין מבחינת צורתן של האוזניים והכליות, יש קשר הדוק בין חוש השמיעה ואיכותו של הגי’נג: עם הירידה בג’ינג, מה שקורה כשמזדקנים, ישנה ירידה בשמיעה וכן טיניטוס, וחירשות.
גם השיניים והשיער מוזנים ע”י הג’ינג. במצב תקין, השיער יהיה שחור חזק מלא ומבריק והשיניים חזקות בריאות ולבנות. שערות לבנות ונשירת שיער עשויות להעיד על ירידה באנרגיית הכליות. לא במקרה בתרבויות רבות מסמל שיער הראש עוצמה וחיות.

שמירה על ניקיון הדם והאיזון הכימי בין מרכיביו

הכליות מייצרות 3 הורמונים:
1. קלציטריול (Calcitriol) – הצורה הפעילה של ויטמין D הורמון זה ממלא תפקיד בוויסות כניסת הסידן לעצמות. בכך משפיעות הכליות על החומר שממלא ומזין את העצמות בגופנו, ממלא את חוט השידרה ואת קרומי המוח (לפי הרפואה המערבית זהו מח העצם).
2. אריתרופויאטין (Erythropoietin-EPO) – המזרז את מח העצם ליצר כדוריות דם אדומות.
3. רנין – הורמון בעל תפקיד בוויסות לחץ הדם.

במערב אין כל חדש

נהוג לבחון את תפקוד הכליות באחוזים. לאדם עם שתי כליות בריאות, תפקוד כלייתי של 100% – גבוה בהרבה משהגוף צריך, הרי בעלי כליה אחת, תורמים למשל, מנהלים חיים בריאים ורגילים. ללא כל בעיה תפקודית. ירידה קטנה בתפקוד הכליות אינה גורמת לכל בעיה.

במקרה של תפקוד כלייתי פגום עקב מחלת כליות, נוצרות בעיות בריאות חמורות. אלא צצות כשהתפקוד יורד אל מתחת ל-25%. אם התפקוד יורד מתחת ל 10-15% החיים תלויים בטיפול שיחליף את פעולת הכליות: דיאליזה או השתלה.

על פי הרפואה המערבית לא ניתן לרפא מחלת כליות כרונית. בשלבים הראשונים של מחלת הכליות, ניתן להאריך את משך תפקוד הכליות על ידי שינויים באורח החיים שכוללים: תזונה, הפסקת עישון ופעילות גופנית. צעדים אלו יקטינו גם את הסיכון להתקף לב ולשבץ מוחי.

מה יש לרפואה הסינית להציע?

הרפואה הסינית מזהה אלפי שנים את ערוצי האנרגיה של יסוד המים שעוברים בשלפוחית השתן והכליות, ומטפלת בנקודות שמחזקות אותם ושומרות עליהן. בשעורי הצ’י-קונג אנו גם מבצעים תרגילים המטפחים את הכליות ושומרים עליהן.

מוזמנים להרצאה

רוצים ללמוד עוד על הכליות? כיצד לטפח את המפתח לחייים בריאים וארוכים? מוזמנים להיכנס להרצאה חדשה וקצרה (12 דקות ) וללמוד עוד על הכליות ועל 5 נקודות הלחיצה העיקריות לחיזוקן. הנה, כאן:

למה לי צ'יקונג?

בשיעורי הצ’י-קונג
👈🏻 נתרגל סדרות שמחזקות את הכליות ואנרגיית החיים ושומרות אותנו צעירים 🙂
👈🏻 נעצים את היציבות הפיזית והמנטאלית🎯
👈🏻 נחזק את המקומות העמוקים: השלד והמפרקים 🏆
👈🏻 נטפח את חוש השמיעה 👂
👈🏻 נשחרר את החרדה 🌈
👈🏻 נגביר את האור והשמחה בימים הכי קצרים בשנה 💫✨☀

Powered by WishList Member - Membership Software