בואו להכניס איזון לחיים, שלווה, רוגע ובריאות - רוני ויסמן

צ’י-קונג (Qigong) – הענף התנועתי של הרפואה הסינית, אמנות תנועת הגוף החיונית לאורח חיים מאוזן והרמוני 

מהי תורת  הצ'י קונג?

הצ’י קונג זוכה כיום לביקוש ולהצלחה ברחבי העולם, בזכות השיפור הדרמטי שהיא מחוללת במצבם הגופני והנפשי של העוסקים בה.

בכל תרגול של צ’י קונג מתקיימת עבודה בשלושה מישורים: תנועה, נשימה ומודעות. אלו מובילים לבריאות הנפש, הגוף והרוח.
הצ’י קונג מכונה גם הענף התנועתי של הרפואה הסינית מכיוון שהוא מבוסס על הפילוסופיה הסינית ואליה מחוברים שורשיו. הוא מפתח את הפוטנציאל האישי ומעורר את הפן הרוחני ומחבר את המתרגלים לטבע האישי והאותנטי שלהם.

מפגשים לטיפוח איכות החיים בהתאמה לעונות השנה

להשתתפות בשיעור הכרות מתנה היכנסו למערכת השעות והרשמו

לפני אלפי שנים הכירו הסינים הקדמונים בכך שבכל עונה קיימת התרחשות קבועה אופיינית ומיוחדת לה. הם מצאו, כי קשב מתוך ענווה להתרחשות זו, מעורר רגשות המוצאים את ביטויים בקוד התנהגותי – תנועתי מסוים בגופנו. מתוך תובנות אלו נוצרה הרפואה הסינית.

בתפיסת הרפואה הסינית, גוף האדם הינו מיקרוקוסמוס. כפי שלכל עונה יש אקלים אופייני לה, צבעים, ריחות, קולות ותופעות שונות הנקלטות בחושינו – כך גם ערוצי אנרגיה (איברים) מסויימים נמצאים בשיא פעילותם בכל עונה ועונה ומייצגים את התרחשויות העונה בתוכנו.על מנת לטפח בריאות מאוזנת יותר בחיי היומיום, נפגש, נלמד את החיבור בין האדם לטבע ובין ערוצי האנרגיה בגוף לעונות השנה. נרכוש כלים שיסייעו לנו להתמודד עם מצבים שכיחים בחיי היומיום.

התרגול מתבצע בעמידה ובישיבה, כולל לימוד של סדרות מסורתיות בשילוב תרגילי הרפיה ומדיטציה, בליווי מוסיקה נעימה, הסברים קלים באווירה  קסומה ומשתפת 

בספר סודו של פרח הזהב, שתורגם ע”י תומאס קלירי, נכתב:”כל תרגילי הצ’י קונג מיועדים לשיפור הבריאות, להגברת האנרגיה, להחייאת הגוף והתודעה – מונע מחלות, מייצב את האיברים הפנימיים, משפר את היציבה, מפחית מתח, משפר את המערכת החיסונית, מוריד רעלנים, מחזק את השרירים והגידים, מרומם את מצב הרוח, תורם לאריכות ימים ומהווה אימון משולב של גוף ונפש המוביל לכיוון ההארה וההרמוניה עם הטאו”.
 

צ’י קונג (צ’י = אנרגיית החיים, קונג = מיומנות, עבודה) היא תורת בריאות סינית עתיקת יומין המאפשרת למתרגלים להרגיש צעירים, אנרגטיים ומלאי חיים. הצ’י קונג הינה אם תורות הלחימה מהמזרח: טאי-צ’י, אייקידו, קונג-פו ואחרות. תרגילי הצ’י קונג משלבים נשימות עמוקות עם תנועות רכות ונעימות שאינן כרוכות במאמץ, באופן התורם מיד לתחושה מופלאה של שחרור הגוף והנפש.

הצ’י-קונג פשוטה וקלה לתרגול, ומתאימה לכל הגילאים (ילדים, נוער, מבוגרים וקשישים)

מזמינה אותך להצטרף לשיעור הכרות במתנה 💝

רוצים להתרגל משיעור שלם?

למה לי הצ'י קונג?

  • להפגת מתחים ומציאת שקט נפשי.
  • להעצמת יכולות גופניות ונפשיות בחיי היומיום
  • לחיזוק וחיטוב הגוף ולשיפור היציבה
  • לבריאות מאוזנת יותר
  • לטיפוח יכולות שאבדו כמו גמישות וקאורדינציה
  • מסייעת להתמודדות עם פגיעות ומחלות שונות

הפעילות מתבצעת בישיבה ובעמידה וכוללת תנועות רכות ונעימות המשלבות נשימות עמוקות. בליווי מוסיקה נעימה ,הסברים קלים באווירה משתפת וקסומה.
כתוצאה מהריכוז בתנועה מגיעה התודעה לסוג של מצב מדיטטיבי המאופיינת ברגיעה של הראש ( MINDׂ) כל אלו מביאים לזרימה, צלילות ורוגע.
פעילות זו שונה מהעבודה היומיומית הרגילה שמאמצת שוב ושוב את אותם שרירים. כשאנחנו מרפים – המנוחה יוצרת התעוררות, התחדשות אנרגטית וזה מביא יכולת קוגניטיבית שכוללת שיפור יכולות הכוללת הבחנה, חשיבה, יצירתיות ועוד. התרגול כולל לימוד של סדרות מסורתיות בשילוב תרגילי הרפיה ומדיטציה

 תרגילי הצ’י-קונג משלבים נשימות עמוקות עם תנועות רכות ונעימות, באופן התורם מיד  לתחושה מופלאה של שחרור הגוף והנפש.

 

צ'י קונג לסתיו עם רוני ויסמן