איך מתרגלים צ’יקונג

הצ’יקונג הוא אמנות תנועת הגוף השייך למסורת הסינית. מטרתם של תרגילי הצ’יקונג היא לטפח את הגוף, המודעות והצ’י – אנרגיית החיים. תרגילי הצ’יקונג מתאימים לכולם – צעירים ומבוגרים כאחד – הם פשוטים, קלים ללמידה והעיקר – מחזקים את הגוף והנפש. תרגולי צ’י מרפים את הגוף באמצעות מדיטציה ומסייעים בהורדת לחצים, שיפור מצב הרוח ושיפור היציבה.

 

אז איך עושים זאת בפועל

לתרגילי צ’יקונג השפעה משמעותית על גוף האדם, אם יודעים לתרגל נכון. כך תתרגלו צ’יקונג ותפיקו ממנו את המרב:

  • בוחרים מקום קבוע לתרגול – מומלץ לבחור בחדר שקט, מבודד, נקי ומאוורר. חדר שבו אתם מרגישים משוחררים ונינוחים.
  • לתרגל בשעות הבוקר – כדאי להתחיל בתרגול צ’יקונג בשעות הבוקר המוקדמות, מיד לאחר הקימה מהשינה ואף לפני צחצוח השיניים. התרגול המידי מונע מאתנו לתרץ תירוצים מדוע לתרגל היום” “קמתי עייף”, “לא מרגיש טוב” ועוד.
  • משך התרגול – לא מומלץ לתרגל יותר מחצי שעה ביום. חשוב להתחיל את התרגול בהדרגה במידת היכולת: תחילה לנסות במשך 10 דקות, לאחר מכן 15 דקות וכן הלאה.
  • מתרגלים עם המחשב – כאשר אתם נמצאים לבד בחדר, תוכלו לתרגל צ’יקונג עם סרטון הדרכה. בהמשך, כאשר לומדים את התרגילים בעל פה, ניתן גם לתרגל ללא הדרכה.
  • להיעזר בתרגיל חיצוני – גם כאשר מתרגלים לבד, חשוב לקבל תמיכה ממדריך חיצוני. הוא יכוון אתכם לביצוע התרגילים המתאימים לכם ויעודד אתכם ברגעים מורכבים, כאשר נדמה לכם שתרגילי הצ’יקונג אינם עוזרים.

מצטרפים לקבוצת תרגול

על מנת לקבל את הכלים הנחוצים לתרגול צ’יקונג, חשוב להירשם לקבוצת תרגול. בקבוצה זו מתרגלים צ’יקונג עם אחרים, כך שניתן לפגוש אנשים חדשים וליצור חברויות. כל תרגול משתנה בהתאם לרמה הכללית של הקבוצה, והוא כולל תרגילי הרפיה בסיסיים, תרגילים לשחרור עמוד השדרה, טיפוח אנרגיית הצ’י במרכז הגוף ועוד.

מצטרפים למדריכה מנוסה

רוני ויסמן היא מטפלת צ’יקונג מנוסה ומדריכה מוסמכת בתחום. רוני בעלת השכלה ברפואה הסינית ותואר שני במנהל עסקים. לאורך השנים היא עברה הכשרה בתחומי הרפואה הסינית שכללה לימודי השתלמויות, צ’יקונג לנשים הרות וצ’יקונג לילדים. היום מעניקה רוני את הידע שלה לאחרים באמצעות טיפולים והעברת סדנאות.