איך למצוא זמן לדברים החשובים באמת?

לרובנו “אין מספיק זמן” כדי לעשות את כל הדברים שהיינו רוצים להספיק, ובכל זאת אנחנו יכולים לנהל אותו טוב יותר.

עפ”י לורה ונדרקאם – מומחית לניהול זמן שחקרה לעומק את הנושא, “הזמן הוא מאוד אלסטי, איננו יכולים לייצר יותר ממנו, אבל אנחנו יכולים למתוח אותו כדי שיתאים למידת הדברים שאנחנו רוצים שיכיל.

 

במהלך התחקיר שעשתה לפני כתיבת ספרה האחרון – “אני יודעת איך היא עושה את זה”, ראיינה ונדרקאם 143 נשים עסוקות במיוחד, והגיעה למסקנה שרבים מאיתנו מפריזים בחשיבות שאנו מייחסים להתחייבויותינו השוטפות, בעוד שאנו ממעיטים בערכו של הזמן שאנחנו מקדישים לעצמנו.

היא מציעה אסטרטגיות מעשיות שיעזרו לנו למצוא יותר זמן למה שבאמת חשוב לנו, כדי שנוכל לחיות את החיים שאנו רוצים בזמן העומד לרשותנו.

כולנו אומרים “אין לי זמן” על דברים שאנחנו צריכים לעשות, שמשמעותו לעיתים קרובות “זה לא בראש סדר העדיפויות שלי”. אין לנו זמן לנקות תריסים, אבל סביר להניח שאם היו מציעים לנו 100,000$ כדי לעשות את זה, היינו מקבלים את ההצעה. כלומר לא מדובר בחוסר אמיתי של זמן, אלא בחוסר רצון. הדבר צריך לחדד לנו את המודעות ליכולתנו ולצורך שלנו לבחור את הדברים שלהם נקדיש את הזמן כדי למלא את חיינו בדברים שראויים להיות בהם.

אז איך עושים את זה?

בעוד כשנה תתחיל שנה חדשה, בואו נדמיין את עצמנו שם – בעוד שנה, איך נרצה להיות שם? נחשוב שאנחנו עומדים שם בעוד שנה ומסתכלים אחורה על השנה שחלפה, איך היא תראה לנו?

אני מזמינה אותך לדמיין את עצמך מביטה אחורה בעוד שנה, ומסתכלת על ההישגים המדהימים אליהם הצלחת להגיע בשנה הזאת. נסי אפילו לכתוב את סיכום השנה הבאה שלך היום, מהם הדברים שעשית במהלך השנה שגרמו לה להיות שנה מדהימה שכזאת?

 את הסיכום נחלק לשלושה חלקים:

עבודה וקריירה

 כתבו דוח ביקורת על הביצועים שלכם אשר מראה שהשנה היתה שנה יוצאת דופן בהישגים אליהם הצלחתם להגיע בעבודה ובניהול הקריירה. בחרו 3 עד 5 דברים שעשיתם ושגרמו לשנה הזאת להיות שנה מדהימה כל כך, כתבו אותם עכשיו!

משפחה וחברים 

מה עשיתם כדי לקדם את היחסים שלכם עם האנשים החשובים לכם במהלך השנה הזאת, שהביאו את היחסים שלכם איתם לאותו מקום? כתבו 3 -5 דברים שעשיתם בשנה החולפת ואשר השפיעו על התוצאות הנפלאות שהשגתם בה. (כמו חופשות משפחתיות משותפות, זמן איכות עם הילדים, בילוי עם חברים וכד’)

עצמך 

מהם הדברים החשובים שעשית למען עצמך במהלך השנה הזאת? כתבו 3 – 5 דברים אשר הפכו את השנה הזאת להיות כל כך מדהימה עבורך.

 עכשיו כבר יש לכם בין 10 ל 15 מטרות ברורות אותן יש לפרוט לצעדים מעשיים. כדאי לשוחח עם האנשים הקרובים לנו ולשתף אותם בתכניות שלנו. אם אנחנו מתכננים להגיע להישגים ספורטיביים, או בריאותיים למשל, נבנה כבר תכנית אימונים או נמצא מסגרת מתאימה שתסייע לנו להגיע לאותם הישגים וכו’.

 ועכשיו, וזה המפתח

 נסדר את לוחות הזמנים השבועיים שלנו כך שיתאימו לסדר העדיפויות שקבענו לנו, ונעשה את זה לפני שאנו “צוללים” לתוכם!

נקבע זמן בכל שבוע בו נקדיש את הזמן לתכנון השבוע הבא. לדוגמה, בכל יום חמישי, בשעות אחר הצהרים, כשאנו יושבים לתכנן את השבוע הבא, נזכיר לעצמנו את המטרות שקבענו – לקדם את הדברים שעומדים בראש סדר העדיפויות שקבענו לעצמנו.

נחלק את התכנון לשלוש קטגוריות: קריירה, יחסים ועצמי. בכל אחד מהתחומים צריכים להופיע שניים או שלושה דברים שאנו מעוניינים לעשות בשבוע הבא, ואז נבדוק איך ומתי ניתן לשלבם בלוחות הזמנים שלנו.

לאנשים מסוימים זה קל יותר, ולאחרים קשה, אך לכולנו יש 168 שעות בשבוע וזה הרבה מאוד זמן!

גם אם אתם עובדים במשרה מלאה (כ 40 שעות בשבוע) וישנים 8 שעות בלילה (56 שעות בשבוע) עדיין יוותרו לכם 72 שעות לדברים אחרים, וזה המון זמן!

בסיכומו של דבר, אפשר לגרום לדברים טובים לקרות. אני באמת מאמינה בכך שיש זמן, וגם אם אנחנו מאוד עסוקים יש לנו זמן למה שחשוב. וכשאנו מתמקדים במה שחשוב, אנחנו יכולים לגרום לחיינו להיות מה שאנחנו רוצים שהם יהיו, בזמן שעומד לרשותנו!

עכשיו הזמן לעצמך……

אני רוצה להזמין אותך לסדנת חווייתית

“צעד ראשון בצ’י-קונג מפתח החיים”

לקראת יציאתה  של קבוצה חדשה  לדרך.

לפרטים נוספים על הסדנה  החווייתית לחצו כאן 

Powered by WishList Member - Membership Software