עיצוב פנג שוואי בבית

לפני שנתחיל למנות את העקרונות המובילים בעיצוב הכניסה לבית וחדר המגורים, כדאי להבין קודם מה משמעות המונח “פנג שוואי”. פנג שוואי זוהי שיטה סינית עתיקה הגורסת כי לכל בית יש מבנה אנרגטי שונה וכדי להשיג הרמוניה יש להקפיד על כללים לארגון חפצים ובתים. בשיטה זו משתמשים רבות במונחים אנרגיית הצ’י הטוב ואנרגיית הצ’י הרע, וצריך לדעת איך לארגן ולסדר את הבית כך שהאנרגיה הטובה תיכנס פנימה והרעה תישאר בחוץ.  בשנים האחרונות שיטה זו הפכה לאחת השיטות המובילות בעיצוב פנים של משרדים, בתים ודירות מגורים, כאשר לכל חדר יש כללים משלו.

 

מהם העקרונות המנחים בעיצוב הכניסה לבית?

הכניסה לבית היא אחד האזורים החשובים ביותר על פי הפנג שוואי, מכיוון ששם ייקבע איזו אנרגיה תיכנס פנימה והאם דיירי הבית יהיו בריאים ומצליחים או להיפך. כדי להזמין פנימה אנרגיית צ’י טובה, צריך להקפיד על העקרונות הבאים:

  • כניסה רחבה ומוארת.
  • פינוי חפצים היוצרים עומס ומראה מבולגן (כגון אופניים זרוקות בכניסה או ניירת רבה).
  • לא להציב חלון גדול מול דלת הכניסה לבית.
  • במידה וקיים חלון גדול מול דלת הכניסה, כפי שנפוץ בשיטה הבנייה המודרנית הרווחת כיום, בה דלת הכניסה ממוקמת בדרך כלל מול היציאה למרפסת, יש לדאוג לסידור החדר באמצעות תאורה מתאימה וחפצים שיפזרו את האנרגיה באופן אחיד בחלל הבית.

 

תרגילי נשימה להרפיה

עקרונות מנחים בעיצוב חדר המגורים

בבתים רבים הכניסה לבית מובילה ישירות לחדר המגורים ולכן יש עקרונות דומים בין עיצוב הכניסה לבית לעיצוב הסלון, אולם ישנם דגשים נוספים, כמו מיקום הסלון בחדר הגדול ביותר בבית, יצירת רווח בין הרהיטים והימנעות מהצבת כורסה או ספה עם הגב לדלת הכניסה, כדי לאפשר זרימה טובה של אנרגיית צ’י.

לסיום, שימו לב שעל פי הפנג שוואי מומלץ לבחור בריהוט שאתן יודעות מהיכן הוא הגיע ומה הסיפור העומד מאחוריו, כדי לוודא שהוא מביא עמו אנרגיות צ’י חיוביות. לכן אנשים הנוטים לבחור ברהיטים עתיקים או מיד שנייה יכולים למצוא שזה מתנגש עם עקרונות העיצוב הסיניים.

Powered by WishList Member - Membership Software